tisdag 2 september 2008

Ännu en Wannabe-bloggare?

Ja, det ser inte bättre ut. Någon skribent av dignitet har jag aldrig varit men åsikter brukar jag ju ha om allt möjligt. Tjurskalliga åsikter dessutom. Javisst, ibland har jag förstås fel, men det är så sällsynt att det knappast lär märkas när det väl händer!

Vad jag ska blogga om har jag inte kommit underfund med, jag är så upptagen med att känna mig intellektuell och modern och kanske en smula kulturell att jag redan har fått skrivkramp.

Jag misstänker att ett återkommande ämne kan vara Älsklingen som jag håller på att bilda bo (vilket vackert uttryck egentligen, låter som ett gammalt valmantra för folkhemsidealet: bygga, bilda, bo, betala skatt, anmäl tv-innehav etc. etc.) med. I vilket fall som helst så kommer det att bli en spännande och omtumlande process för en gammal försiktig ensamvarg. Hon tar det hela med en relativ klackspark. Än så länge. Bortsett från en envis kamp om vilken soffa som borde förpassas till evigheten. Mer om det en annan gång.

Inga kommentarer: