tisdag 10 februari 2009

Modebloggaren

Jag har förstått att det är ett smart karriärdrag att blogga om mode. Se på Blondinbella t.ex. hon promotar någon produkt på sin blogg och - vips tjänar hon miljonbelopp.

Nu ligger väl mode lite utanför min normala kompetens kanske, men man får inte dö nyfiken, som Hellman sa (Thun Schweiz, sent 80-tal).

Så, idag inhandlade jag ett par nya kängor, eller vinterskor eller vad de nu kan kallas. Aldrig är ett par skor så sköna som när man ska byta ut dem, mina gamla köptes på Wedins skor i Örebro för nästan 10 år sedan. Jag har gått många många mil med dem i ur och skur och kan inte minnas det minsta skoskav ens. De har blivit ett par nära vänner, helt enkelt. Men nu har stunden kommit. Jag kan inte förlänga deras lidande längre. Fodret har hål överallt, båda sulorna har spruckit tvärsöver (kraftig kapilläreffekt vid fuktiga markförhållanden) och nu håller snörena på att gå av.


Min kära gamla vänner


Nya kängorna, tja, vad ska man säga om dem. De ser inte så pjåkiga ut, och sitter bra på foten. Men jag känner dem inte ännu!

Mina nya. Vi har ett lite avvaktande förhållande tills vidare.


Jag ser på bilderna att de nya har ställt sig ganska självsäkert medan de gamla har krupit ihop i någon slags försvarsposition. Stackarna, man kanske kan stoppa upp dem och ha i vitrinen?


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: