torsdag 29 januari 2009

Jag - ett premiärlejon

Idag skrevs världshistoria i Motala. Clas Ohlson slog upp portarna i sin alldeles nya butik och dit gick jag. Butiken ligger mitt i centrum, bara det är ju fantastiskt i dessa tider av avlägsna köpcentra, så det är en enkel match att knata dit från jobbet.

Nånting hade Clas missuppfattat, för det låg inte någon röd matta utrullad när jag kom dit. (Inte när jag gick heller, trots att jag investerade i ett multiverktyg som dagen till ära kostade 19:- [ord. pris 149:-].)

När jag frotterade mig med kreti och pleti kunde jag notera att Motala är en ganska liten ort, man kände igen nästan varenda en.

Jag tog med en liten katalog också som jag fick användning för direkt när jag kom hem. Jag slängde den i skallen på ApKatt-hunden när hon försökte norpa mat från köksbordet. Precis rätt storlek, tyngd och skrämseleffekt.


Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: