tisdag 11 november 2008

Kära Postkodlotteriet...

Nu i denna stund har droppen fått tuvan att urholka stenen, eller hur det nu heter. När jag vittjade brevlådan låg det återigen ett adresserat brev från Postkodmiljonären och irriterade mig. Jag har aldrig varit med i Postkodmiljonären, jag har aldrig tänkt vara med i Postkodmiljonären och jag tänker inte öppna några brev därifrån. Hur många år av utskick ska det behövas innan Postkodslotterimänniskorna förstår att jag troligen inte kommer att spendera mina surt förvärvade slantar på deras lotteri?

Idag skickade jag i alla fall detta mail till dem, vi får väl se om det kommer något svar.

Hej,

går det slippa att få reklam för postkodmiljonären i brevlådan varenda vecka? Bortsett från att det är irriterande och att jag och många andra slänger breven oöppnade så är väl detta en mycket onödig miljöbelastning? Jag är väl inte den ende som får dessa brev?
Tänk vilken goodwill för er om ni slutar med detta och räknar ut hur många träd ni sparar på ett år. Presentera sedan detta i sändning så får ni säkert pluspoäng av dem som faktiskt tittar på programmet.

Alternativt kan ni kanske strunta i att skicka just MINA brev och istället sätta in pengar motsvarande kostnaden på mitt bankkonto? Då gör faktiskt de pengarna lite nytta!

Mvh
Per-Anders

Uppdatering
Se där ja, det kom ett svar. Men det ökade inte min kundnöjdhet direkt:

Hej Per-Anders,

Du får ringa till deras kundtjänst 0771-22 55 22.

Med vänlig hälsning

Tittarservice

TV4-Gruppen

08-459 40 00

Jag får trösta mig med att det inte är ett lika dåligt svar som det jag fick från Comhem en gång när jag klagade på e-postsystemet. Det löd så här:

Hej, tack för din fråga

Med vänlig hälsning
Comhem support


Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: