tisdag 12 maj 2009

Endless home makeover (2)

Idag grävde jag bland alla makalösa manicker som Älsklingen hade i sitt garage, för att försöka hitta en vinkelslip. Och det gjorde jag. Ett stort monster som väger hur mycket som helst. Men den var bra till att slipa bort det värdelösa materialet som väggen var lagad med.

Väggen verkar vara lagad i omgångar. Den första lagningen var gjord med en väldigt hård cementblandning. Den sitter som berget men är nog inte farlig. Den senaste lagningen är gjord med det hemska men mjuka materialet som inte kan andas. De lagningarna har bara ett färglager. Resten av väggen har två.

Och apropå färg. Jag hittade en liten vinkelslip också, med en liten kardborreslipskiva monterad. Om man smäller på ett slippapper med grovlek 40 så tar det ganska bra på färglagret. Ska testa mer i morgon.

Idag fick jag avbryta arbetet eftersom det blev en Lützendimma av slipdamm i rummet. Det finns två fönster så det värsta är utvädrat nu.

1 kommentar:

Daniel sa...

Min gode herre!
Du som är en skicklig fotograf och jag som är nyfiken, skulle du inte kunna presentera lite fina bilder på dina projekt. Jag har bara en sinnesbild av hur det ser ut i verkligheten.