måndag 4 maj 2009

En tandlös tiger

eller tandlös kanske jag inte är. Och tiger gör jag väl inte heller. Men igår bet jag av en tand (jaja jag åt saltlakrits förstås) och fick en fin kolsvart glugg. Halva tanden borta och en gammal amalgamfyllning är det enda som syns.

Redan i eftermiddag får jag komma till tandläkaren så nu måste jag ut och shoppa tandborste och tandkräm, ingen idé att åka ända hem till Fjöla och hämta dem.

Och igår förmiddag satt jag och tänkte på hur lite utgifter jag hade för tillfället.



Läs även andra bloggares åsikter om

4 kommentarer:

Vilda_s sa...

B.s
Kan jag få receptet på hur man blir observant lr rättare sagt när man lär sig att lyssna på signaler.
Tack för dina ord.

pribus sa...

Vilda_s

jag har försökt utveckla mig lite på din blog.

Vilda_s sa...

Hur gick det med tanden? Hoppas det är bättre nu och att plånboken inte blev alltför tunn...
Tack för ditt inlägg hos mig. Dina ord värmer.
Kram.

pribus sa...

Jotack, jag fick tanden nödtorftigt reparerad för det facila priset 955:-

Som hittat. Dessutom trodde tandläkaren att det kanske bara kommer att hålla i tre-fyra år. Sedan behövs det någon dyrare(!) lösning.