torsdag 23 april 2009

Madrassmassakern

Igår kväll när jag slöglodde på TV så ställde Älsklingens små djur till med något som påminde lite om jordens undergång som jag föreställer mig att den kommer att te sig.

Ett massivt brak följt av en massa hårda dunsar och Ap-Katt-Hundgnäll hördes från våningen ovanför (gitarrummet). Jag kände att det var läge att gå upp och titta och mötte då Kattdjäveln som rann nedför trappan i 200 knyck. AKH gnällde fortfarande.

Det var dock ingen större katastrof. Det visade sig att Kattdjäveln hade hoppat upp på en hårt hoprullad madrass (i sopsäck) och lyckats välta den. Alldeles bortom madrassen har AKH sin lilla sovplats. AKH:ar kan sova ganska djupt och brukar inte vakna speciellt fort (två minuters megafonskrik i örat brukar fungera), men den här gången tog det väl en mikrosekund ungefär efter madrassmällen. Min teori är att de hårda dunsarna som hördes var alla spretiga (och knotiga) fram- och bakben (och kanske skallen) som smattrade mot snedtaket när AKH for rätt upp. Som att hälla ut ett gigantiskt plockepinnspel kan man säga.

När jag kom in i rummet stod hon kvar bakom madrassen och pep och såg mycket förvånad ut.

Så har vi det på landet.


Läs även om andra som har drabbats av

1 kommentar:

Daniel sa...

Du skulle kunna spela in en fin film om dom däringa djuren, PAJ! Jag skulle vilja se den iallafall :-)